tisková verze mapa stránek kontakt
www.drmatuska.cz - MUDR.MILAN MATUŠKA - korektivní dermatologie, chirurgie, laserterapie

Objednejte se k nám právě teď!

Nacházíte se: prováděné zákroky
> žilní onemocnění

ÚVOD >
PROFESNÍ PROFIL >
pracoviště SENOVÁŽNÉ NÁMĚSTÍ 2 >
pracoviště MEDICOS >
ZÁKROKY >
    korektivní dermatologie
    chirurgie
    laserterapie
    žilní onemocnění
    mateřská znaménka,
     kožní výrůstky,
     kožní nádory
    dermatoskopie
    jizvy

ČLÁNKY >
FOTOGALERIE >

ŽILNÍ ONEMOCNĚNÍ

Žilní změny dolních končetin je nutné klinicky vyšetřit. Poté stanovíme postup léčby (chirurgie, laser, sklerotizace…)Je vhodné zahájit léčbu od nejvýznamnějších (největších) žilních změn. Korekce drobných metliček v terénu klasických varixů není vhodná. Kmenové varixy doporučujeme ošetřit chirurgicky nebo v kombinaci s cévním laserem. Poté s odstupem po zákroku pokračujeme sklerotizací a likvidujeme zbývající ložiska žilních změn. Pokud se u pacienta nevyskytují kmenové varixy v daných lokalitách - je možné nález pouze sklerotizovat.

Sklerotizace je metoda, kdy do žíly aplikujeme látku, která cévu poruší a následnou kompresí končetiny (punčocha, bandáž) dojde k uzávěru této cévy. Postup je nenáročný - jedná se o opakované nebolestivé šetrné vpichy roztoku do cév velmi tenkou jehlou. Důležitá je následná komprese končetiny, kterou zabezpečujeme speciální punčochou. Doba užívání punčochy záleží na velikosti sklerotizované žíly a pohybuje se od 1 do 4 týdnů. Pacient po zákroku odchází s punčochou na končetině, pracovní neschopnost či klidový režim nejsou většinou nutné. Nedoporučujeme po zákroku výraznější fyzickou zátěž či dlouhodové stání nebo sezení. Doporučujeme delší procházky. Speciální příprava není nutná - pouze u sklerotizace větších žil je nutné 1 měsíc před zákrokem vysadit antikoncepci. Není vhodné sklerotizovat při zánětlivém či horečnatém onemocnění a v období těhotenství.